Frågor och Svar

Nedan har vi samlat vanliga frågor och svar. Klicka på en fråga för att se svaret. Om du inte hittar vad du söker kan du alltid logga in på din personliga supportsida och kontakta kundtjänst.

ERBJUDANDE 20% PÅ KOSTA BODA ART HOTEL!
Som innehavare av Joyful Giftcard får man 20% rabatt på ordinarie rumspriser på Kosta Boda Art Hotel. För bokning ring telefon: +46 (0) 478-348 30. Vid bokning uppge ordet ”Giftcard” för att få 20% rabatt på logipriser. För ytterligare information om Kosta Boda Art Hotel gå in på http://www.kostabodaarthotel.se/
 

Avisering och leverans av gåva

Din gåva skickas normalt inom 7 arbetsdagar med Postpaket efter att vi mottagit din beställning. Om du registrerat din e-postadress får du så snart gåvan är skickad ett e-postmeddelande med Postens kolli-ID som du sedan kan använda för att söka efter ditt paket. Du kan också använda länken ”Support” för att kontrollera din leverans.
Ditt paket finns för avhämtning hos ditt närmaste Postombud under 14 dagar. Därefter returneras paketet till avsändaren.
Din gåva levereras till ditt närmaste Postombud. Förrutom om du valt ett smycke eller prenumeration, då sker leveransen till din brevlåda. När gåvan kommit fram skickas avisering till dig. Om du lämnat ditt mobilnummer får du först 2 st aviseringar via SMS och sedan 1 st påminnelse via brev.
Nej, Postpaket eftersänds inte utan returneras till avsändaren.
Det är mycket viktigt att man skriver rätt postnummer. Skriver mottagaren in fel postnummer eller råkar kasta om siffrorna skickas det till det angivna postnumret trots övrig adressinfomation. Paketet får då gå i retur och önskar mottagaren få paketet skickat igen med rätt postnummer tillkommer en kostnad för postförskott samt frakten, totalt 175:-.

Din gåva skickas normalt inom 7 arbetsdagar efter att vi mottagit din beställning. Om du registrerat din e-postadress får du så snart gåvan skickats från vårt lager ett e-postmeddelande med Postens kolli-ID som du sedan kan använda för att söka efter ditt paket. Du kan också använda länken ”Support” för att kontrollera din leverans.

Om mer än 14 arbetsdagar gått, kontakta vår support via e-post giftcard@dochj.se eller telefon 031-712 89 70.

Nej, postpaket levereras endast till hemadress och hämtas hos ditt närmaste Postombud. Vi använder detta leveranssätt då det är ett miljövänligare alternativ.
Ja, annan person än du själv kan hämta ut din gåva, men enligt Postens regler måste legitimation för mottagaren av gåvan medtas om annan person än mottagaren hämtar ut paketet.

Nej, det måste du inte. Vi använder din e-postadress för att skicka en orderbekräftelse till dig efter registrerad beställning. När gåvan skickas från vårt lager skickar vi e-post med Postens kolli-ID för att du själv ska kunna följa ditt pakets leveranshistorik.

Mobilnumret används enbart för att skicka SMS-avisering, vilket förkortar leveranstiden med någon dag.

Denna information går du miste om när du väljer att inte ange e-postadress och/eller mobilnummer.


Inloggning

Nej, Du kan bara välja bland de produkter som visas i gåvoshopen. Sortimentet kan däremot förändras under kortets giltighetstid.   
Gå till Internetsidan www.dingava.se. Fyll i ditt kortnummer under rubriken ”Lös in gåvokort”. OBS! Kom ihåg att använda versaler. Tryck sedan på "Lös in". Välj den gåva du önskar. Fyll i dina kontaktuppgifter och kontrollera noga innan du bekräftar. OBS! Endast hemadresser gäller och leverans kan INTE ske till företagsadress.
Du kan logga in med ditt kortnummer hur många gånger du vill och titta på utbudet. När du väl valt gåva, fyllt i dina kontaktuppgifter och kontrollera noga och välj sedan att bekräftat ordern. Då är ordern lagd, kortet går ej att använda igen och ordern ej att ändra på.
Om du har problem med att lösa in ditt Joyful Giftcard hjälper vi dig gärna. Kontakta kundtjänst på telefon 031-712 89 70. Då det finns många produkter att välja mellan rekommenderar vi att du tittar igenom utbudet innan du ringer oss.
Kortet är kanske redan inlöst eller så har du angivit felaktigt kortnummer. Kontrollera kortnumret och försök igen. Om det fortfarande inte fungerar, klicka på länken ”support” för vidare information.
Då detta i många fall beror på din Internetuppkoppling ber vi dig att försöka igen om en liten stund alt testa en annan webbläsare eller enhet. Om problemet kvarstår, testa kontakta kundtjänst genom att skicka e-post till giftcard@dochj.se eller ringa 031-712 89 70.

Kortets giltighetstid

Kortets giltighetstid finner du på samma sida som ditt kortnummer. Skulle kortet ha gått ut kan vi tyvärr inte förnya kortet. Det är upp till mottagaren själv att hålla reda på kortets giltighetstid.

Kundtjänst

Bästa sätt att få hjälp är att logga in med ert kortnummer under fliken
"Support och Spåra ditt paket". Här hittar ni all information som rör er order
och kan skriva till kundtjänst som snabbt följer upp ert ärende! Från support-
sidan kan kundtjänst enkelt söka upp eventuella felaktigheter gällande er
beställning. Ni kan även ringa till oss på telefonnummer 031-7128970.


Öppettider telefon:
08.15-14.00 Måndag-Fredag
Lunchstängt 12.00-13.00
 

Produktutbud

Nej, Du kan bara välja bland de produkter som visas i gåvoshopen. Sortimentet kan däremot förändras under kortets giltighetstid.
Nej, det går inte att ändra sitt köp. När registrering är bekräftad i gåvoshopen skickas per automatik en order in i vårt affärssystem och kan därefter inte ändras.
Ja, sortimentet förändras ständigt under kortets giltighetstid men vi ser alltid till att det finns minst 100 olika produkter att välja mellan.

Tänk på att om ni inte finner någon produkt som ni vill beställa just nu så vänta gärna med att göra er beställning. Ni kan då logga in vid ett senare tillfälle när hemsidan blivit påfylld med nya produkter ni eventuellt finner mer intressanta.


Retur och reklamation

Kontakta kundtjänst inom 8 arbetsdagar om leveransen inte är korrekt eller om varan är skadad eller på annat sätt felaktig. Vi återkommer med svar inom 2 arbetsdagar. Retur får ske först då reklamation gjorts till Joyful Giftcards support och i enlighet med de instruktioner som ges. Retur får ej ske mot postförskott.

Kontakta kundtjänst på nummer 031-712 89 70 eller e-postadress giftcard@dochj.se

Reklamation måste ske inom 8 arbetsdagar eftersom varan räknas som en gåva och därför faller under Köplagen.

Tyvärr kan du inte byta din gåva för annan storlek. Gjort val gäller.
Kontakta kundtjänst på nummer 031-712 89 70 eller e-postadress giftcard@dochj.se Retur får ske först då reklamation gjorts till kundtjänst och i enlighet med de instruktioner som ges.
Om varan du fått överensstämmer med den beskrivning som ges på www.dingava.se kan den inte bytas. Om den levererade varan är skadad eller på annat sätt felaktig, kontakta kundtjänst för reklamation enligt instruktionerna ovan.
I de fall gåvan har skickats på korrekt sätt till angiven adressen kan den endast skickas igen genom att du betalar ny fraktkostnad och postförskott, totalt 175:-. Detta för att täcka våra kostnader. I de fall vi begått ett misstag vid inleverans skickas gåvan på nytt utan extra kostnad.
Ditt paket finns för avhämtning hos ditt närmaste Postombud under 14 dagar. Därefter returneras paketet till avsändaren. Det kan också ha returnerats på grund av felaktigt registrerad inleverans. Klicka på länken ”Support” för mer information. Gåvan kan skickas igen genom att du betalar ny fraktkostnad och postförskott.

Tidningar

När du lagt din order tar det minst 4-6 veckor att få tidningen levererad, då utskicket görs i samband med nästa ordninarie utskick av just din tidning. För övriga frågor klicka på länken "support" och logga in med ditt kortnummer för att komma i kontakt med kundtjänst.